Preskočiť na hlavný obsah

Wilfried Gebhard: Prohlížej si - Hledej - Směj se

Obrázkovo-hľadacích kníh nikdy nie je dosť (i keď po mojom poslednom nákupe aj hádam hej :-D). Dnes mi prišli tri takéto kúsky a jeden po druhom vám ich postupne predstavím. A o ten posledný, o ten si aj zasúťažíme. Ale pekne po poriadku.

Začnem knihou najhrubšou a to je zároveň aj to, čo ma na nej upútalo - má totiž až 96 stránok! Takže hľadania chtivé deti a ich rodičia si prídu na svoje.
Navyše má niečo, čo iné obrázkové knihy nemajú - panoramatické obrázky. Keď som čítala anotáciu, vôbec som si nevedela predstaviť ako je to myslené, ale keď už som konečne držala knihu v rukách, pochopila som. Na jednej dvojstrane je výsek určitého prostredia (les, pole, ulica, rieka), ktoré po otočení stránky pokračuje. Čiže kniha je jeden dlhý pás obrázkov, čo je opäť skvelé na pozorovanie.


V knihe od Wilfrieda Gebharda: Prohlížej si - Hledej - Směj se nájdeme tri prostredia - vidiek, ulicu a vodu. Na každej dvojstránke sú dva-tri riadky textu, ktorým autor v krátkosti opisuje situácie na obrázkoch a zároveň ním podčiarkuje ich atmosféru.

Napriek tomu, že na jednej stránke môžete sledovať skutočne veľa rôznych detailov, ilustrácie nepôsobia prepchato. 
Páči sa mi, že v knihe sú zachytené také veci, s ktorými sa dieťatko ešte nestretlo (sprejeri, greenpeace), rôzne vtipnosti (krava lízajúca šoféra kabrioletu), tiež sa dozvie ako napríklad vyzerá práca lesníkov, farmárov, stavbárov, smetiarov, policajtov..., no sú v nej aj úplne bežné veci z každodenného života. Skrátka je tam toho tak veľa ako len na 96 stránkach môže byť.



















Obrázkové knihy tohto typu trénujú v deťoch pozorovacie schopnosti, sústredenie, pamäť, tiež pomáhajú pri rozširovaní slovnej zásoby. Vhodné sú pre deti od 1 do 99 rokov.


Wilfried Gebhard: Prohlížej si - Hledej - Směj se
Grada, 2012

Komentáre