Preskočiť na hlavný obsah

Carin Berger: Finding Spring a Forever Friends

Jedného chladného zimného dňa som si povedala, že jar je tu čo nevidieť a patrilo by sa ju privítať nejakou peknou detskou knihou. Pustila som sa do hľadania a výsledok nenechal na seba dlho čakať. 

Do kníh autorky Carin Berger som sa doslova zamilovala na prvý pohľad až som si v prvom momente nevedela vybrať. Nakoniec som sa rozhodla držať sa pôvodného plánu (= akože rozumu) a do košíka poputovala kniha Finding Spring a aby jej v ňom nebolo samej smutno (som nenapraviteľná), pridala som Forever Friends, pretože je v nej, okrem iného, zachytený kolobeh ročných období a jar v nej zohráva významnú úlohu. Nuž a ostatné...ostatné sú v tužobníčku :-D

Ilustrátorka a výtvarníčka Carin Berger získala za svoju prácu mnoho ocenení. Pre jej tvorbu sú typické koláže, ktoré sú vyrobené zo starých kníh, katalógov, rôznych potvrdeniek a ústrižkov, či látok, skrátka zo všetkého čo sa ešte môže zísť“. Výsledok je jemný, nežný a pohládza dušu.



Carin Berger: Finding Spring

Harper Collins Publishers, 2015



Finding Spring je o medvieďatku menom Maurice, ktorý sa teší na svoju prvú jar. Jar je všetko na čo myslí. Kde je jar? Čo je to jar? Kedy príde? Čakanie je ťažké, vraví mama. Maurice sa musí uložiť na zimný spánok, no nedokáže to a akonáhle jeho mama zaspí, opustí teplý brlôžtek a vydá sa jar hľadať. Žiada o pomoc priateľov, no tí sú veľmi zaneprázdnení, vravia mu: Všetko má svoj čas.“ 
JAR! Maurice zrazu jar nájde! Pristane mu na ňufáčiku (snehová vločka) a on od šťastia zvolá: Našiel som jar!“ Nevie, že je to len snehová guľa. Zabalí ju do svojho šálu, vráti sa domov, pritúli sa k mamičke a zaspí. Keď sa prebudí, chce priateľom ukázať jar, no tá je preč! Maurice je nešťastný. Pozrieme sa opäť, vraví mama. 


Čarovný príbeh o príchode jari si Mimi úplne podmanil. Najprv som jej ho musela niekoľkokrát po sebe prečítať, potom mi knihu vzala a Mauriceho hľadanie prerozprávala podľa obrázkov vlastnými slovami. A vždy sa tešila z toho jednoduchécho zázraku, keď na konci príbehu Maurice predsa len jar objavil.










Carin Berger: Forever Friends

Harper Collins Publishers, 2010


Forever Friends je nežný a dojemný príbeh o sile priateľstva medzi tak rozdielnymi bytosťami ako je roztomilý hnedý zajačik a krásny modrý vtáčik. 


Hnedý zajačik a modrý vtáčik trávia každý deň spoločnými hrami až do príchodu zimy. Modrý vtáčik odlieta na juh. Les, v ktorom sa hrali celú jar, leto aj jeseň sa zdá zajkovi odrazu akýsi studený a prázdny. Aj vtáčikovi zajačik chýba.
December...Január...Február. Konečne slnko vyhnalo sneh. Jar opäť prichádza. Zajko čaká. Napokon, jedného rána začuje vtáčí spev: Poď sa hrať. Poď sa hrať.“ A zajko šiel.


Viem, viem, vravíte si, že toto ste už niekde čítali. Uznávam. Námet knihy Forever Friends nie je originálny, no napriek tomu si myslím, že kniha stojí za pozornosť. 
Nádherné koláže Carin Berger citlivo a nežne zachycujú radosť z rastúceho priateľstva medzi zajkom a vtáčikom, aj smútok z ich odlúčenia. Celá kniha sa nesie v pokojnom tóne. Pri čítaní sa všetko okolo vás zrazu stíši a vy so svojim dieťatkom vnímate len príbeh o priateľstve a kolobehu prírody. 







Komentáre

  1. ahoj, rada sem chodim a vdaka za inspiraciu :-) mozno potesi sprava, ze 1.4. ma svojtka na e-shope 50% zlavu na vsetky knizky... karla

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, teším sa, že inšpirujem a ďakujem za info o zľave! Určite využijem :-)

      Odstrániť
  2. tvoje komentáre sú inšpiratívne))))

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára