Preskočiť na hlavný obsah

Ľúbim ťa až na Mesiac - a zase späť.

Knihu Hádaj, ako ťa mám rád, ktorú napísal Sam Mc Bratney a ilustrovala Anita Jeram si Mimi veľmi obľúbila. Dostala ju už dávnejšie a keď neskôr vyšli Hádaj, ako veľmi ťa mám rád na jar, Hádaj, ako veľmi ťa mám rád v lete, Hádaj, ako veľmi ťa mám rád na jeseň a Hádaj, ako veľmi ťa mám rád v zime, kúpila som ich a už dopredu sa tešila akú z nich bude mať radosť.


Samozrejme som nemala v pláne dať jej ich naraz. Chcela som, aby trochu zažila pocit túženia po niečom a následne radosť zo splnenej túžby. Nakoniec som zvolila rovnaký systém ako pri sérii Potulky a dávala som ich Mimi postupne podľa ročných období, ktoré práve prebiehali. Začali sme jeseňou až sme sa prepracovali k prítomnosti - k jari.


A keďže jar sa spája s Veľkou Nocou a tá zas so zajkami, rozhodla som sa, že konečne o týchto knihách napíšem. Zobrala som teda všetkých 5 kníh na záhradu, že ich nafotím. Vonku bolo krásne slnečné počasie a tak sa Mimi rozhodla pridať ku mne. Pobehovala s loptou okolo, občas mi nakúkala poza chrbát, prípadne rovno tienila a kazila fotky :-) Nuž a pritom si všimla poslednú z kníh, ktorú ešte nedostala - Hádaj, ako veľmi ťa mám rád v lete


Ako veľmi sa z nej tešila môžete vidieť na fotkách. Aj pre tieto chvíle zbožňujem Mimi darovať knihy :-)



Hádaj, ako ťa mám rád

Napísal: Sam Mc Bratney

Ilustrovala: Anita Jeram

Svojtka&Co., 2014



Ľúbim ťa až na Mesiac - a zase späť.


Verili by ste tomu, že kniha Hádaj, ako ťa mám rád má už vyše 20 rokov? Prvý krát vyšla v roku 1994 a môžeme o nej povedať, že sa stala modernou klasikou. Navyše veľmi obľúbenou. Predalo sa z nej už viac ako 28 miliónov kópií a bola preložená do 53 jazykov.


Jej úspech zrejme tkvie v slovách. Slovách, ktorými si malý a veľký zajac s orieškovo hnedou srsťou vyjadrujú ako veľmi sa majú radi. A tiež v ilustráciách. Anita Jeram zvolila akvarely, v krásnych jemných farbách, ktorými zachytila intimitu tohto láskyplného príbehu.


Hádaj, ako ťa mám rád je ideálna kniha na večerné čítanie s deťmi v posteli. Po celom dni sa zachumlať do perín, pritúliť sa k sebe a roznežniť sa. 
Ako veľmi sa majú veľký zajac a malý zajačik radi? Tak veľmi ako len dokážu rozpažiť labky. Alebo ako vysoko vedia vyskočiť. A dá sa vôbec láska zmerať? Pri čítaní knihy to budete so svojim dieťatkom, či deťmi skúšať, to mi verte! :-) 


Nájsť spôsob ako opísať svoje veľké pocity nie je ľahké a istotne vás slová veľkého zajaca na záver dostanú: „Ľúbim ťa až na Mesiac - a zase späť.“






Hádaj, ako veľmi ťa mám rád - Na jar, V lete, Na jeseň, V zime

Napísal: Sam Mc Bratney

Ilustrovala: Anita Jeram

Svojtka&Co., 2015


Ďaľšie knihy, ktoré nadväzú na titul Hádaj, ako ťa mám rád sú so sezónnou tématikou. 

Na jar sa všetko okolo prebúdza zo zimného spánku a začína rásť. Zajačik je zvedavý. Má veľa otázok: Nič neostane také aké je? Všetko sa stále mení? Čo sa stane z malého zajačika ako som ja?

Potom prichádza nádherný letný príbeh o farbách. Čo myslíte, ktorá farba sa malému zajkovi páči najviac? 

Na jeseň sa veľký zajac a malý zajačik hrajú s farebným lístim, keď tu zrazu im vietor prinesie prekvapenie - hnedú škatuľu alebo skôr škatuľovú príšeru?

V zime sa zajkovia hrajú v snehu a dávajú si navzájom hádanky. Uhádnete hádanku veľkého zajaca?:
Vidím niečo, čo je moje, a nie je to môj tieň. Je to malé... Má to dlhé uši... Mám to najradšej na svete... A vie to skákať.“ :-)













Komentáre