Preskočiť na hlavný obsah

Dagmar Urbánková: Zmrzlina

Baobab, 2013


Aj vaše deti tak milujú zmrzlinu? Mimi sa za ňou ide zblázniť. Hádam sme cez leto ani nemali deň bez zmrzky. Preto kniha Zmrzlina od Dagmar Urbánkovej bola priam nutným knižným nákupom tohto leta.


Zásielka trvala tentokrát obzvlášť dlho, nevedela som sa knihy dočkať a keď som ju konečne držala v rukách, otvorila ju... nastalo obrovské sklamanie. 
Zmrzlina je brožúrkový typ knihy, pričom jej drvivú časť (až 12 dvojstránok) tvorí vypočítavanka s obrázkom dvoch kopčekov zmrzliny, ktorý vidíte aj v mojej ukážke. Čítať sa dajú len bublinky nad ľuďmi, ktorí čakajú v rade na zmrzlinu (5 stránok vrátane obálky). Čakala som niečo iné, ale...

...povedala som si, že nevadiii aj väčšie hlúposti som už kúpila a drahšie. Knihu som Mimi dala a čakala na jej reakciu. Zo začiatku ju trochu nudilo pozerať sa na toľko rovnakých obrázkov, ale postupne si ju Zmrzlina získala a mňa tiež. Nie nadarmo sa hovorí, že v jednoduchosti je krása.

A nakoniec si s touto knihou užívame kopu zábavy. S Mimi čakáme v rade na zmrzlinu spolu s ostatnými ľuďmi, podrobne si ich prezeráme, čítame bublinky a rozvíjame ich do vlastného príbehu. Mimi má najradšej dievčatko, ktoré svojej babke oznamuje, že jej treba čúrať :-D A keď konečne prídeme na rad, nevieme si vybrať. Akú zmrzlinu si dáme? Egrešovú? Jogurtovú? Alebo nebodaj hráškovú?

Skúsme si to rozpočítať!
Plave mýdlo po vodě,
kdo ho chytí, ten to je.
Ten, ten ten,
ten musí jít z kola ven!

Alebo si to dáme po slovensky?
En ten tiky, dva špendlíky...

A keď to nevyjde, lebo vypadne jedna z vašich obľúbených príchutí, skúsiť to môžete aj odzadu. 


Komentáre