Preskočiť na hlavný obsah

Khoa Le: Strapúšik a Meduška

Na slovenské vydanie kníh Strapúšik a Meduška som sa nesmierne tešila. Nevedela som sa dočkať kedy sa dostanú na pulty kníhkupectiev a ja ich budem môcť držať v rukách. Rozhodla som sa, že ich Mimi dostane na Vianoce, pretože sú tak nádherné, že z nich bude ideálny knižný darček. Už len vydržať, bude to skúška nervov, odhodlania a sebazaprenia.


Autorkou oboch kníh je vietnamská ilustrátorka, grafická dizajnérka, výtvarníčka a spisovateľka v jednej osobe menom Khoa Le. Jej knihy pre deti sú malé umelecké diela a čo je skvelé, že za témy zvolila situácie, pri ktorých dochádza k stretom medzi rodičmi a deťmi. Možno aj vďaka týmto knihám nebudete mať problém s česaním vašej ratolesti alebo nosením čiapky, najmä v lete keď praží slnko. Aj keď...ktovie, či sa im nezapáči myšlienka Strapúšikovho holubieho hniezda na hlave alebo, že sa od slnka roztopia na med a nakoniec skončia s čokoládovým klobúkom na hlave ako Meduška.
Čítať ich môžete už s najmenšími deťmi nakoľko je text krátky a je v slovenskom aj anglickom jazyku čo zas využijete pri starších deťoch, ktoré sa začínajú učiť angličtinu.
No a úplnou čerešničkou na torte je spracovanie obálky, na ktorej je nalepená lentikulárna fólia vytvárajúca 3D efekt obrazu. 
Nech sa páči pokochajte sa:















Strapúšik
Meduška
Text a ilustrácie: Khoa Le
Ikar - Stonôžka, 2016


Komentáre

  1. Joj, predbehla si ma :) Pojinko chcel o týchto prekrásnych knižkách tiež písať. Bude teda aspoň zdieľať odkaz! Potom daj vedieť, ktorá sa Mimi viac páčila. Strapúšik či Meduška? :) Pojinkovi o chĺpny chĺpok viac Strapúšik.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj mne sa viac páči Strapúšik :-) A nechcela som ťa odradiť od článočku :-(

      Odstrániť
    2. Nakoniec Mimi viac zaujala Meduška aj keď tvrdí, že sa jej páčia obe. Medušku však častejšie "číta" sama a fascinuje ju, že sa roztopila na med :-)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára