Preskočiť na hlavný obsah

Helena Haraštová, Pavla Hanáčková: Jaké svátky slaví děti celého světa

Nedávno som na mojich potulkách Starým Mestom objavila jedno malé kníhkupectvo a z výkladu na mňa žiarila kniha Jaké svátky slaví děti celého světa.


Aké bolo moje prekvapenie keď som zistila, že ju vydalo moje obľúbené vydavateľstvo Albatros. Vôbec som tento titul nezaregistrovala a to vyšla ešte minulý rok. 


Z knihy Jaké svátky slaví děti celého světa sa deti dozvedia prečo sviatky existujú, čo ľudia oslavujú, ako staré sviatky sú a zistia, že rovnaký sviatok sa v rôznych krajinách môže sláviť úplne odlišne.


V knihe sa nachádza spolu 15 sviatkov, každému je venovaná jedna dvojstrana. Páči sa mi, že autorky informácie podávajú z pohľadu detí, dievčat aj chlapcov, ktorí sa na začiatku každej dvojstrany predstavia a v krátkosti čitateľa oboznámia o pozadí vzniku príslušného sviatku v ich krajine.


Niektoré sviatky sú v našich končinách známejšie (Veľká Noc, Dušičky, ktoré oslavujeme aj my, Halloween, Deň vďakyvzdania), iné menej alebo vôbec (Purim, Vesak, Diwali...). 
Ako môžete vidieť na fotkách, každý sviatok je ilustračne znázornený centrálnym obrázkom. Do týchto obrázkov autorky zakomponovali vždy 9 vecí, ktoré daný sviatok najviac charakterizujú a očíslovali ich. Na okraji sa potom nachádzajú vysvetlivky. 


Ako celok pôsobí kniha Jaké svátky slaví děti celého světa príťažlivo a pútavo. Informácií je v nej toľko a podaných tak, aby udržali detský záujem. Doplnené, ako inak, peknými ilustráciami.



Jaké svátky slaví děti celého světa
Text: Helena Haraštová, Pavla Hanáčková
Ilutrácie: Michaela Bergmannová
Albatros, 2016

Keď som prišla domov zistila som jednu skvelú vec a to, že existuje ešte kniha Jak bydlí děti celého světa. Mimi veľmi rada číta knihu D.O.M.E.K. a nepochybujem, že aj táto ju zaujme rovnako. Veď nahliadať do cudzích príbytkov je lákavé.



Komentáre