Preskočiť na hlavný obsah

Marcela Miklošková: Ako sa farby vymenili

Ako sa farby vymenili je jedna z kníh, ktorú ukrývala moja skrýša dlhý čas, skúšala moju trpezlivosť, nakoniec som sa však dočkala! Je síce uvedená pre vek 3 až 6 rokov, no keď mala Mimi 3 roky usúdila som, že ešte nie, nakoľko sa mi zdalo, že by sa v zámenách farieb v jednotlivých rozprávkach stratila a aj textu bolo na ňu, v tom čase, priveľa. Takže ju odporúčam skôr pre deti od 4 rokov.


Kniha obsahuje 5 rozprávok: Žlto-čierna rozprávka alebo ako chcela byť čierna vrana žltá, Fialovo-biela rozprávka alebo ako chcela byť biela ovečka fialová, Ružovo-hnedá rozprávka alebo ako chcelo byť ružové prasiatko hnedé, Červeno-modrá rozprávka alebo ako chceli byť modrá obloha a modré jazierko červené, Zeleno-oranžová rozprávka alebo ako chcel byť zelený hrášok oranžový.




Okrem toho, že deti si pri čítaní precvičia farby, má táto kniha ďalší, eticko-morálny, rozmer. Na začiatku každej rozprávky hlavný hrdina túži po inej farbe ako má, túžba sa mu splní, no na jej konci zistí, že to nebol až taký dobrý nápad. Tu vzniká priestor na rozhovor s deťmi, či je skutočne dobré dostať všetko, po čom túžime, že druhým ľuďom netreba závidieť čo majú, čo je dobré pre jedného nemusí byť pre druhého a vlastniť všetko, po čom dychtíme nám nemusí priniesť pocit uspokojenia. 

Alebo ak by sme sa na to pozreli z pozitívnej stránky, posolstvo tejto dvojfarebnej knihy je v nájdení spokojnosti s tým, čo máme a radosti z toho akí sme (teda deti).



Okrem pekných príbehov je kniha sympatická aj po vizuálnej stránke. Obrázky (mimochodom, na ktoré sa Mimi nevie dostatočne pri čítaní vynadívať) do nej totiž venovali deti a výsledok je veselý, farebný, jedným slovom príťažlivý. 


Pri čítaní vždy vedieme s Mimi živý rozhovor, spomínam situácie z jej reálneho života kedy tiež išlo o to, že niekomu niečo obdivovala alebo po niečom veľmi túžila. Mimi mi potom hovorí o rôznych veciach, ktoré sa udiali v škôlke a súvisia s témou knihy. Tieto okamihy vzájomnej dôvernosti zbožňujem, silno nasávam všetko, čo mi moje dieťa hovorí, teším sa zo spoločnej chvíle a zákonite si knihy, ktoré naše spoločné čítanie zintenzívňujú, obľúbim. Tak je to aj s knihou Ako sa farby vymenili a preto ju môžem len a len odporúčať ďalej.





Ako sa farby vymenili
Text: Marcela Miklošková
Ilustrácie: deti 
Hráme sa zdravo, 2014


Komentáre

  1. Aj my ju máme a rovnako ako u vás, aj u nás dlhý čas odpočívala na dne moje skrine :-) ale po jej vytiahnutí sa zaradila medzi najobľúbenejšie :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára